Βαθμίδα: Ομότιμη Καθηγήτρια
Γνωστικό αντικείμενο: Παιδαγωγική της θεατρικής έκφρασης
Στοιχεία Επικοινωνίας:
Τηλέφωνο: 210-3688528
Φαξ: 210-3688057
E-mail: aparous@ecd.uoa.gr
Διεύθυνση επικοινωνίας: | Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα ΤΕΑΠΗ, Nαυρίνου 13α,Αθήνα, 10680 |
Γραφείο: | Ιπποκράτους 31, 4ος Όροφος |
Σπουδές |
Εθνική Ακαδημία Θεατρικής και Κινηματογραφικής Τέχνης «Κράσιο Σαράφοβ», Σόφια, Βουλγαρία.
|
Μαθήματα – Σεμινάρια |
Προπτυχιακά
Μεταπτυχιακά:
|
Επιλεγμένες Δημοσιεύσεις: |
1. Παρούση, Α. & Κυριτσόπουλος, Α. (1992). Ήταν ένα μικρό χαρτάκι. Αθήνα: Δελφίνι, (2000) Ελληνικά Γράμματα2, σ.40.
2. Παρούση, Α. (1995). Κούκλες Κουκλοθέατρου. Αθήνα: Δελφίνι, (1998, 2000) Πατάκης3, σ.126. 3.Παρούση, Α. (2004). Επιμέλεια, εισαγωγή και επίμετρο στο M. Meschke, Το θέατρο στ’ ακροδάκτυλα, μετάφραση Μ. Κουλεντιανού. Αθήνα: Gutenberg .4. Παρούση, Α (2012) Εκπαίδευση στο κουκλοθέατρο Κουκλοθέατρο στην εκπαίδευση Αθήνα: Πλέθρον 5. Paroussi, A. (2009). The Hydra festival, En teater–en tid, un theatre– une époque, a theatre an era, ein theater–eine zeit, Stiftelsen Marionettmuseet- Carlsson Bokforlag, 38-39, 88-89, 141-142, 191-192 6. Tselfes, V. & Paroussi, Α. (2009). Science and Theatre Education: A Cross-disciplinary Approach of Scientific Ideas Addressed to Student Teachers of Early Childhood Education, Science & Education, 18, 115-1134. DOI:10.1007/s11191-008-91582(και στοhttp://www.springerlink.com/content/v755771nj0361342/fulltext.pdf). 7. Paroussi, A. & Tselfes, V. (2008). Shadow Theatre and Physics in Early Childhood Teachers’ Education. Education and Theatre (Special Edition), 9, 83-94. Και στην ελληνική έκδοση, (2008). Εκπαίδευση και Θέατρο (Ειδική έκδοση), 9, 86-96. 8. Pouchner, W., Markopoulos, S. & Paroussi, A. (2009) Greece, in Encyclopedie Mondiale Des Arts de la Marionnette UNIMA, Monpellier, L Entretemps, 321-323. 9. Παρούση Α. (2011). Πενήντα χρόνια φεστιβάλ: ένα ταξίδι στην Πρωτεύουσα της Μαριονέτας. Εκπαίδευση και Θέατρο, 13, 75-83 10.Tselfes, V. & Paroussi, Α. (2012). Early Childhood Education Student Teachers Cross the Cultural Borders between Science and Shadow Theatre. Α Case Study of Pedagogical Content Knowleg development , New Perspectivew in Science Education, Pixel: Florence, Italy, 195-199 11. Paroussi, A. & Tselfes, V. (2012). Early Childhood Education Student Teachers Cross the Cultural Borders between Science and Shadow Theatre: a Case Study of Pedagogical Content Knowledge’ development. Κριτική Επιστήμη & Εκπαίδευση, Αθήνα, Νήσος, 79-108 12.Tselfes, V. & Paroussi, A. (2013). Theatrical representation of scientific ideas: a research and development project for teaching science. Atomium Culture Project. –http://www.atomium-culture.ilsole24ore.com/?p=72 13. Paroussi, A. (2013). “Educating” Fassoulis. In the Proceedings of the 6th International Conference of Education, Research and Innovation, Seville, 3605-3613. 14. Παρούση, Α. (2014). Θεατρική διαχείριση του ζητήματος της βίας από εκπαιδευόμενες νηπιαγωγούς. Εκπαίδευση και Θέατρο, Αθήνα, 18-26. 15. Παρούση, Α. (2014). Theatro di Buratini e ombre: Percorsi di una tradizione popolare. Culture Teatrali, Bolognia, 132-136. 16. Γαβαλά, Ε., Πάρουση, Α., (2015) Θέατρο του Καταπιεσμένου με την τεχνική του Θεάτρου Φόρουμ: πειραματική εφαρμογή στο πλαίσιο μιας τάξης νηπιαγωγείου, Εκπαίδευση και Θέατρο, Αθήνα, 116-123. 17. Τσελφές, Β & Παρούση, Α. (2015). Θέατρο και Επιστήμη στην Εκπαίδευση. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/4042 18. Γιαννουλάτου, Ι., Παρούση, Α. & Τσελφές, Β. (2017). Εγκαταστάσεις (Installations): μια καλλιτεχνική (ανα)παράσταση θεωρητικών ιδεών για το φως μέσω υλικών τεχνημάτων. Στο Δ. Σταύρου, Α. Μιχαηλίδη & Α. Κοκολάκη (Επιμ), Πρακτικά 10ου Πανελληνίου Συνεδρίου Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση – Γεφυρώνοντας το Χάσμα μεταξύ Φυσικών Επιστημών, Κοινωνίας και Εκπαιδευτικής Πράξης, Ρέθυμνο: ΠΤΔΕ-ΠΚ, 230-238, http://synedrio2017.enephet.gr/images/Praktika-10ou-Synedriou_Teliko.pdf, Ημερομηνία πρόσβασης: 11/05/2018. 19. Τσελφές, Β. & Παρούση, Α. (2018). Διδασκαλία ιδεών από θεωρίες σύγχρονης φυσικής, μέσω θεάτρου: οι περιπτώσεις της Πολυπλοκότητας και του Πεδίου/Σωματιδίου Higgs. Στο Μ. Καλογιαννάκης (επιμ), Διδάσκοντας Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση. Προκλίσεις και προοπτικές. Αθήνα: Gutenberg, 215-234. 20. Paroussi, A. & Tselfes, V. (2018). The relation of the dynamics of Theatre to the dynamics of Educational structures. Education&Theatre, 19, 66-75. 21. Λενακάκης, Α., Παρούση, Α. & Τσελφές, Β. (2018). Θεσμικά και πολιτισμικά σχήματα που περιγράφουν τη μεταβαλλόμενη παρουσία του κουκλοθέατρου στον εκπαιδευτικό χώρο των ελληνικών Νηπιαγωγείων. Μέντορας,16, 48-94. 22. Λενακάκης, Α, & Παρούση, Α. (2019). Η τέχνη του κουκλοθέατρου στην εκπαίδευση. Παιχνίδι συγκλίσεων και αποκλίσεων. Αθήνα: Gutenberg. 23. Tselfes, V. & Paroussi, A. (2019). Bridging the theory – experience gap: an educational approach of epistemological issues through theatrical expression. In P. Giannouli & M. Koukounaras-Liagkis (Eds.), Theatre/Drama and Performing Arts in Education: Utopia or necessity? Athens, Greece: Hellenic Theatre/Drama & Education Network, 331-337. 24. Paroussi, A. & Tselfes, V. (2019). A theatrical representation of abstract ideas: the case of “time”. In P. Giannouli & M. Koukounaras-Liagkis (Eds.), Theatre/Drama and Performing Arts in Education: Utopia or necessity? Athens, Greece: Hellenic Theatre/Drama & Education Network, 324-330. 25. Giannoulatou, I-D., Paroussi, A. & Tselfes, V. (2019). Theories about light for sale: an installation representing theoretical concepts. In P. Giannouli & M. Koukounaras-Liagkis (Eds.), Theatre/Drama and Performing Arts in Education: Utopia or necessity? Athens, Greece: Hellenic Theatre/Drama & Education Network, 274-281. 26. Τσελφές, Β. & Παρούση, Α. (2019). Οι δικές μας θεωρίες για το φως: μια προσπάθεια οικοδόμησης θεωρητικού λόγου από εκπαιδευόμενες Νηπιαγωγούς. Στο Π. Παντίδος (επιμ.) Ο ρόλος των Φυσικών Επιστημών στην Προσχολική Εκπαίδευση, 321-339, Αθήνα: Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών. 27. Γιαννουλάτου, Ι., Παρούση, Α. & Τσελφές, Β. (2019). Photons momentum: μια εγκατάσταση με χρήση νέων μέσων (newmedia installation) ως εκπαιδευτικό μέσο αναπαράστασης θεωρητικών ιδεών για το φως. Στο Π. Παντίδος (επιμ.) Ο ρόλος των Φυσικών Επιστημών στην Προσχολική Εκπαίδευση, 119-136, Αθήνα: Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών. 28. Λενακάκης, Α., Παρούση, Α. & Τσελφές, Β. (2019). Θεσμικά και πολιτισμικά σχήματα που περιγράφουν τη μεταβαλλόμενη παρουσία του κουκλοθέατρου στον εκπαιδευτικό χώρο των ελληνικών Νηπιαγωγείων. Μέντορας, 16, 48-94. 29. Τσελφές, Β. & Παρούση, Α. (2020). H προσέγγιση του «εαυτού» μέσα σε μελλοντικές «μορφές ζωής», όπως τις προβλέπουν τεχνολογικές-επιστημονικές θεωρήσεις. Στο Κ. Πλακίτση, Ε. Σταμούλης, Ε. Κολοκούρη & Α.-Χ. Κορνελάκη (επιμ), 11ο Πανελλήνιο Συνέδριο, Οι Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση: Χαρτογραφώντας τη νέα εικοσαετία έρευνας και διδακτικής πράξης – Πρακτικά (e-book), 15-29, ΠΤΝ, ΠΙ. 30. Παρούση, Α. & Τσελφές, Β. (2021). Μεθοδολογίες διαχείρισης της θεατρικής έκφρασης σε διεπιστημονικό εκπαιδευτικό πλαίσιο. Στο Κ. Φανουράκη & Γ. Πεφάνης (επιμ), Εφαρμοσμένο θέατρο: ποιοτικές μέθοδοι έρευνας και μάθησης μέσω παραστατικών τεχνών, Αθήνα: Παπαζήσης, 175-191, ISBN: 978-960-02-3722-1 31. Lenakakis, A., Paroussi, A., & Tselfes, V. (2022). Puppet theatre in Greek preschool education: Kindergarten teacher views. International Journal of Education & the Arts, 23(12). Retrieved from http://doi.org/10.26209/ijea23n12 32. Παρούση, Α., Λενακάκης, Α. & Τσελφές,Β. (2023). Σύγχρονες τάσεις στο ελληνικό κουκλοθέατρο: Ανιχνεύοντας τα άτυπα εκπαιδευτικά χαρακτηριστικά τους. Στο Α. Παρούση & Α. Λενακάκης (επιμ), Σύγχρονες τάσεις στο ελληνικό κουκλοθέατρο. Μια άτυπη μορφή εκπαίδευσης; 426-447, ΕΚΠΑ, ΤΕΑΠΗ, DOI: https://doi.org/10.12681/ecdnkua.75 33. Τσερμίδου, Λ., Παρούση, Α. & Τσελφές, Β. (2023). Θεματική Βδομάδα Κουκλοθέατρου: Αξιολογικές εκτιμήσεις εκπαιδευόμενων εκπαιδευτικών. Στο Α. Παρούση & Α. Λενακάκης (επιμ), Σύγχρονες τάσεις στο ελληνικό κουκλοθέατρο. Μια άτυπη μορφή εκπαίδευσης; 408-425, ΕΚΠΑ, ΤΕΑΠΗ, DOI: https://doi.org/10.12681/ecdnkua.75 34. Παρούση, Α. & Τσελφές, Β. (2023). Εκπαιδευτική Διαχείριση της Θεατρικής Δημιουργίας για Ζητήματα Κοινωνικού-Επιστημονικού Περιεχομένου. Παρουσιάστηκε στην ημερίδα: Η Σεισμολογία στην Εκπαίδευση και στην Κοινωνία: Διεπιστημονική προσέγγιση με καινοτόμες μεθόδους θεατρικής αγωγής και ψηφιακών τεχνολογιών https://www.researchgate.net/publication/371156996_Ekpaideutike_Diacheirise_tes_Theatrikes_Demiourgias_gia_Zetemata_Koinonikou-_Epistemonikou_Periechomenou#fullTextFileContent
35. Παρούση, Α. & Τσελφές, Β. (2023). Οι Τέχνες στην Εκπαίδευση: μια εκπαιδευτική πρόταση που επιχειρεί να αντισταθμίσει την αντι-συμπεριληπτική θεσμική Κουλτούρα του «Ικανού Πολίτη του 21ου αιώνα». Στο, Αντώνης Λενακάκης & Χαρίκλεια Κανάρη (Επιμ.) Πολιτισμός, Τέχνες και Συμπερίληψη. Θεωρητικές προσεγγίσεις και εφαρμογές, 355-379, Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Σοφία.
|
Άλλες πληροφορίες
|
Τιμητικές Διακρίσεις
Διεθνές Βραβείο: PRIX MICHAEL MESCHKE για την ανάπτυξη και ανανέωση της τέχνης της μαριονέτας (2006) Συμμετοχή σε επιστημονικές οργανώσεις 2003 Μέλος του Διεθνούς Δικτύου (IDEA) για το θέατρο στην εκπαίδευση, μέλος επιστημονικής επιτροπής περιοδικού Θέατρο στην Εκπαίδευση.1992 Μέλος του Ελληνικού Κέντρου Θεάτρου για Παιδιά και Νέους (ASSITEJ). Αθήνα. 1990 Ιδρυτικό μέλος του Ελληνικού Κέντρου Κούκλας και Καραγκιόζη (UNIMA HELLAS). Αθήνα. 1980 Μέλος της UNIMA INTERNATIONAL (UNion Internationale de la MArionnette). Γαλλία. |