ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ
Μεταξύ των προγραμμάτων έρευνας και παρέμβασης ξεχωρίζουν σήμερα δύο μεγάλης εμβέλειας:
Προσαρμογή στην ελληνική πραγματικότητα αντίστοιχου προγράμματος της πόλης του Βερολίνου, με κύριο στόχο τα εκπαιδευτικά προγράμματα των παιδικών σταθμών του Υπουργείου Εσωτερικών και τη συνεργασία των σταθμών με τις οικογένειες των παιδιών.
Ανταγωνιστικό πρόγραμμα ΕΠΕΑΕΚ (παλαιότερα) και ΕΣΠΑ (πιο πρόσφατα), που επαναπροκηρύσσεται σε τακτά διαστήματα για περίπου 20 χρόνια και αναλαμβάνεται από μέλη του Τμήματος, πραγματοποιώντας απορροφήσεις που ξεπερνούν το ένα εκατομμύριο ευρώ ανά έτος.
Πρόσθετα παραδείγματα προγραμμάτων και πηγών χρηματοδότησης την τελευταία δεκαετία:
με χρηματοδότηση από τον ΕΛΚΕ-EKΠΑ με θεματικές όπως Η θυματοποίηση στο σχολικό περιβάλλον. Εκπαιδευτικές επιλογές και κοινωνικές στρατηγικές. Η σημασία της κοινωνικής τάξης, της εθνότητας, και του φύλου στις επιλογές σχολείου. Συμπληρωματικές προτάσεις στη μάθηση της ελληνικής γλώσσας. Οι αντιλήψεις των γονέων για την ανάπτυξη των παιδιών: διερεύνηση της σχέσης τους με την ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών. Θεατρική έκφραση επιστημονικών ιδεών.
ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ (π.χ. Γλωσσική κωδικοποίηση του εννοιολογικού πεδίου της κίνησης: Κυριολεξία και μεταφορά στα ελληνικά παιδιών και ενηλίκων) ή ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ (π.χ. Επαγγελματική αποκατάσταση πτυχιούχων με αναπηρίες των Παιδαγωγικών Τμημάτων του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Πρώιμη ανάπτυξη της γλώσσας στα ελληνικά: από τις προλεκτικές φωνήσεις στο πρώτο λεξιλόγιο και τις απαρχές της γραμματικής) στο πλαίσιο του ΕΠΕΑΕΚ (παλαιότερα) ή του ΕΣΠΑ (πιο πρόσφατα).
προγράμματα αναβάθμισης του επιστημονικού έργου του Τμήματος (αντικατέστησαν τον ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ), στο πλαίσιο των οποίων, πέραν των άλλων, αναπτύχθηκε η αξιολόγηση του διδακτικού έργου του ΤΕΑΠΗ και η ανάπτυξη της ιστοσελίδας του.
όπως το Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης, το Πρόγραμμα Ανάπτυξης Ανοικτών Μαθημάτων, καθώς και το Πρόγραμμα Επιχειρηματικότητας.
όπως η Περιφέρεια Νομού Αττικής, για τον εξοπλισμό των εργαστηρίων του Τμήματος.